onsdag 30 september 2009

Slipar trappan

Igår eftermiddag fortsatte jag med att slipa vår trappa. Jag upptäckte snabbt att det tar tid att slipa en trappa även med en slipmaskin. Idag har jag fortsatt och tycker att det går bättre idag än vad det gjorde igår. Jag fick avbryta slipandet ett litet tag tidigare för att åka och hämta Aylin på förskolan för att hon inte mådde bra. Hon känns redan bättre och sitter nu i sängen och tittar på film på en liten bärbar dvd som Noah och Aylin fick i somras. Efter kaffet som jag avnjuter nu ska jag fortsätta att slipa och under tiden jag dricker passar jag på att skriva här på bloggen.
Min mamma kom ner i går förmiddag för att jag skulle kunna slipa och till helgen kommer min far ner också. Rören till kaminen har kommit i fredags så det blir att installera kaminen i helgen. Det ska bli skönt att kunna elda i kaminen nu när det är kallare ute. Vi får hoppas att sotaren kan komma snabbt och besikta den. Jag hörde att här i Kalmarområdet är det lång väntetid.



Förresten tycker jag att det är dåligt! med kommentarer på bloggen. Jag är jättesugen på att diskutera så kommentera gärna.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hälsa mamma och bjud henne på något
gott.
/Kompis

Linda sa...

Hej Daniel
Hoppas att trappan blir bra jag kommer och inspekterar den någon dag.
Linda

Daniel Lyckman sa...

Ni är mycket välkomna!