måndag 14 september 2009

En himla massa program!

Oj, jag har visst glömt bort att skriva här på bloggen. Tiden går fort när jag är hemmapappa! :)
Under tidigare år har jag inte varit speciellt intresserad av Idol-programmet. Det var visserligen bra killar och tjejer som uppträdde, men jag tyckte inte juryn var direkt upplyftande. Det tycker jag nu. Det händer roliga saker vid varje tillfälle och jag tycker de är mer sympatiska än de andra var. Anders Bagge är min favorit. Hans sköna minspel och kroppsspråk visar tydligt vad han tycker om personerna som försöker "göra bort sig" inför hela svenska folket. Jag kan inte säga att jag följt varje avsnitt, men jag har sett betydligt mer än tidigare år. Dessutom verkar det som att startfältet i år kan bli intressant att se på.
Mitt favoritklipp är när två killar lurar juryn fullständigt. Det är ett suveränt klipp!



Ett annat program jag började se på i förra veckan hette Överlevarna och det började skapligt, men när jag förstod att det inte skulle ta slut efter de sex program som det annonserades om tröttnade jag rejält. Så bra var inte serien för att jag ska längta till nästa säsong.

En sak jag skakade på huvudet åt ikväll var en tjej i programmet Svenska Hollywoodfruar, Anna Anka. Där var inte alla hästar i stallet! Vilken översittartjej! Alla som inte hade pengar skulle se upp till henne och de var inte lika värda. Det intrycket fick jag av henne. Istället tyckte jag Maria gjorde större intryck på mig, lite i alla fall. Det var absolut inte ett av mina bättre program, men jag satt ändå och tittade på det.
Nu verkar det som att jag sitter hela kvällarna och tittar på tv, men det gör jag inte, det är bara att dessa program har lockat mig till tv-soffan.

Inga kommentarer: