måndag 21 september 2009

Blir det brittsommar?

Vilket härligt väder vi har haft de senaste dagarna. Jag hoppas det fortsätter ett tag till även om jag hörde att det ska bli sämre i veckan. Det skulle vara skönt om det kunde bli en brittsommar i år för både Aylin och Noah tycker om att vara utomhus. Aylin hoppar gärna på sin studsmatta och det kan hon göra en vecka till för sedan tar vi ner den inför vintern. Jag kan komma att omvärdera beslutet om det visar sig att vädret ska hålla i sig.
Noah går omkring på trädgården och plockar med allt han kommer åt. Dessutom är allt som han kan klättra på mycket intressant. Vandrar han inte omkring så sitter han på uppfarten och leker med all sten som finns där.
Idag hade Aylin en kompis på besök under eftermiddagen och de var inne i lekstugan och lekte mamma-pappa-barn och Noah som tycker om att vara där Aylin är var självklart med inne i stugan. Undrar om han var barnet!? Jag visste först inte att de lekte den leken så när Aylin ropar pappa som svarar jag självklart, men då fick jag ett stön till svar och ett "Åhh pappa, jag menar ju inte dig. Vi leker ju mamma-pappa-barn!" Det skulle jag ju ha vetat tyckte hon.
När kompisen sedan åkt hem och maten höll på att lagas satte Aylin på sin skiva med årets melodifestivallåtar och vi dansade alla tre. Jag kanske inte ska dansa med mitt knä och jag såg väl ut som en zombie i stegen när jag dansade, men det gick inte att hålla sig när jag såg mina två sköningar rocka loss i vardagsrummet.

Inga kommentarer: