torsdag 27 augusti 2009

Vilken...

härlig natur jag har runt omkring mig där jag bor. Var på promenad idag på förmiddagen med Noah och Enya efter att ha lämnat Aylin på förskolan. Himlen var klarblå med lite dis och lätt vind och åkrarna vi gick förbi var full av runda höbalar som bara väntade på att plastas in och bli stora sockerbitar.
Den första biten hade vi solen i ryggen och det blåste som sagt lite lätt och det fläktade skönt. Halvvägs på promenaden fick vi solen i ögonen och "någon" stängde av fläkten så att det blev vindstilla. Det blev snabbt varmare och jag bannade mig själv för att inte ha tagit med vatten. Noah hade det skönast i vagnen och han tyckte det var lika bra att sova en stund. Där låg han i vagnen och hade det skönt medan min och Enyas tunga hängde utanför. Egentligen är det dumt av mig att klaga på värmen för jag hoppas att den stannar bra länge till.
Jag är tudelad när det gäller vilken natur som jag gillar mest. Jag tycker som sagt om den natur jag bor i som liknar Skånes natur med öppna ytor där stora åkrar i olika färgnyanser dominerar. Sedan gillar jag också skogen för det ger en speciell känsla att gå i skog även om jag tyvärr är väldigt dålig på att ta mig ut i skogsmarker. Hur som helst, Sveriges natur är mycket njutningsbar!

3 kommentarer:

Anonym sa...

I Smålands skogar finns det kantareller, mums. Fråga din mor.
Kompis

Daniel Lyckman sa...

Om man bor utanför Kalmar, bor man inte i Småland då?! ;)

Anonym sa...

Trodde inte du plockade gula skönheter. Tror det är för lite skog utanför Kalmar.
/Kompis