torsdag 27 augusti 2009

Idag har...

Aylin kokat kräftor tillsammans med farmor och farfar. När Noah och jag hämtade Aylin på förskolan tog vi bussen in till Kalmar och sedan vidare med tåg till Hultsfred. När jag skulle betala på tåget så säger konduktören att kortmaskinen har gått sönder så då kunde jag inte betala för oss. Ingen fara sa konduktören, det är mitt fel att du inte kan betala så njut av resan istället. Jag tackade för det och tänkte att det är inte varje dag jag åker gratis så det är väl bäst att passa på att njuta lite extra då. Inne i vagnen fläktade det ingenting och det kändes som att vi satt i en bastu. Konduktören såg att Aylin och Noah var varma så hon gav dem en dricka var för att svalka av dem lite. Det var snällt! Det var en befrielse att komma ut i friska luften när vi klev ut på perrongen i Hultsfred. Senare på kvällen kokade de kräftorna som farfar varit och hämtat. Dessa små utsökta skapelser ska vi kalasa på under lördagskvällen. Aylin tyckte det var lite otäckt med kräftorna, men hon är mycket mer kaxig nu än vad hon var när vi skulle äta kräftor tillsammans med våra vänner på Lillgången. En kokt kräfta låg på tallriken och hon studerade den ingående. Sedan skulle hon resa på sig för att gå och hämta något och då satte hon ena handen så att tallriken lyftes upp och kräftan gled mot henne. Vilken panik hon fick! Det har jag haft roligt åt länge.

2 kommentarer:

Maria sa...

Ha ha, jag minns den händelsen! Synd att den inte finns på film. Vem vet, i år kanske hon tom äter kräftorna (i annat fall kan ni ta med dem hem så äter jag upp de åt henne) =)

Daniel Lyckman sa...

Det är som vanligt. En annan är dålig på att komma ihåg och filma och sådana händelser ska man ha på film.