fredag 7 augusti 2009

Puh!!!

Det varma och soliga vädret har verkligen slagit till...självklart när man är inomhus och lägger golv. Igår var mamma, pappa, Noah och Aylin och badade i Åttahagen när jag la golv och idag skulle vi åka till Vita Sand. För det behövs avkylning! De andra åkte för en timme sedan och jag är hemma för att nu har Stensö VVS kommit för att koppla in blandaren och diskmaskinen. Skönt att få vatten igen i köket. Annars går renoveringen framåt trots att det känna som att det strulat en hel del.
Alla fönster på nedervåningen är nu utflyttade och idag var jag och köpte smyg till dem.När de kommer hem från badet ska vi jobba med smygen plus lite annat smått och gott. En kompis frågade på sms igår att de gärna ville se köket när det var klart och jag frågade tillbaka om ett hus någonsin blir klart. Det känns som att det alltid är något nytt man ska göra. Skönt att mam har lite hjälp då. Martin har precis lagt trall på deras uteplats och det blir jättebra till när vi ska bygga vidare på vår uteplats. Johan ska måla sitt trätak inomhus vitt (tycker i alla fall jag för det blir snyggt och jag tror att hans sambo har samma åsikt som mig) och det passar utmärkt till när jag ska måla mitt trätak. Det är skönt att ha vänner!

Inga kommentarer: