fredag 21 augusti 2009

Ahh...havet!

Havsdoft är något jag inte kan vara utan. Jag får en speciell känsla när jag är nära havet, även om det också kan lukta illa av tången.
Igår gjorde jag pannkakor och lite fika på förmiddagen, sedan tog vi picknickkorgen ner till Åttahagen. Aylin cyklade och jag var väldigt imponerad av hennes tålamod och ork. Hon cyklade hela vägen till stranden och hela vägen hem. Det är ca 2,5km till stranden och för en 4,5-åring är det en lång väg att cykla. Det blåste en del vid stranden och det var skönt eftersom det var så varmt. Den enda som badade vi Noah och det var när jag sköljde av honom all sand. Han var en sandgubbe! Noah vandrade ut i vattnetkanten och råkade tappa sin napp. Det var inte det lättaste att få tag i den igen när den åkte fram och tillbaka med vågorna. När han precis lyckades få tag i nappen kom en våg och sköljde över hela honom. Han blev inte direkt glad över det.
Aylin och jag byggde ett sandslott, men det försvårades hela tiden av att Noah skulle "hjälpa" till. Det blev till slut en kulle med vattengrav runt om. Aylin tyckte det var tråkigt att solen torkade vattnet hela tiden när hon hällde vatten i vattengraven.
På vägen hem plockade vi björnbär som Aylin mumsade på.





1 kommentar:

Marielle sa...

Trist att vi ska cykla om varandra, vi kunde ju haft sällskap... =)