tisdag 3 mars 2009

Vilken natt!

I natt har det varit oroligt. Noah håller på att få sin fjärde bissing och har blivit förkyld. Om förkylningen beror på tanden eller om det bara är en vanlig förkylning vet jag inte. Men han sover i alla fall väldigt oroligt. I går kväll fick vi hämta honom så att han fick sova mot oss när vi satt framför tv:n. Det är täppt i den lilla näsan så han har svårt att andas. Sedan på natten, kl. 01:00, vaknade han till och jag bytte blöjan för den var på bristningsgränsen. Jag satte honom på mattan inne på toaletten när jag själv skulle kissa och då tittar han upp på mig med ett nyvaket ansikte och lägger upp världens smile. Även om jag var skittrött så går det inte att låta bli att le. Han är en solstråle när som helst på dygnet! Jag tänkte få honom att somna innan jag gick upp med honom igen, men det var lönlöst. Ögonen var stora som fat. Vi la oss i soffan och mös en lång stund för han var ju egentligen rätt trött. Då njöt jag fast jag också var trött. Kl. 02.30 somnade han och jag kunde lägga mig igen.
Bredvid mig på min sida låg Aylin och sov. Hon har fått mina gener att vara varmblodig så hon var varm som en kamin. Det gjorde det inte lättare att somna när jag själv är varm. Kl. 06:00 ringde klockan och vilken solstråle var det då som tittade upp med ett smile om inte Noah. Aylin sov som en stock och vi fick hämta henne senare för att hon skulle hinna få i sig lite frukost innan hon skulle till Svanen. Jag har två underbara barn som är lika fast också olika. Men gissa om Lovisa och jag är trötta idag.

Inga kommentarer: