måndag 16 mars 2009

Noah är på sjukhus!

I fredags åkte Lovisa in med Noah till Kalmar jouren efter att ha ringt till sjukvårdsupplysningen. Noah blev i veckan förkyld igen och i torsdags började han få svårt att andas. Därav besöket på Kalmar jouren. Där fick han andas syrgas och ventulin och de sa att han har öroninflammation och fick därför penicillin. Sedan fick de åka hem. I lördags kväll var han mycket orolig och hade mycket svårt att andas. Han och jag åkte därför in igen till Kalmar jouren och den här gången frågade läkaren mig om jag tyckte att Noah skulle andas igen elle rom vi vill till barnakuten. Det fanns inget att tveka om, jag ville till barnakuten. Där tog de tester och sa nästan omgående att vi skulle läggas in. Det hade jag inte räknat med så därför hade jag inga kläder med till varken Noah eller mig själv. Noah fick och får fortfarande andas in adrenalin var 3:e timme och som ska vidga luftrören lite. Han andas bättre och bättre för varje dag, men jag vill att han ska svara fortare på medicinen. Näsan rinner på honom hela tiden och han har en hemsk hosta. Hostan gör att han har ont i halsen och därför vill han inte äta. Idag har Lovisa fått i honom mat, men utan bitar i maten för det gör ont i halsen. Noah får också panodil för att har feber och för att det ska iunderlätta för honom att äta. Han mår mycket bättre nu och idag tog de prover på honom och konstaterade att han har RS-viruset.
Lovisa bytte av mig i söndags och är med Noah på sjukhuset. De kommer nog att få vara där i någon/några dagar till. Min mamma är nere hos oss för att vara hos Aylin eftersom jag jobbar. Jag och Aylin hoppas att Lovisa och Noah får komma hem snart.

Inga kommentarer: