onsdag 25 mars 2009

Idag har jag varit på en...

Idag har jag varit på en askultationsdag på Södermöreskolan. Jag följde två klasser i år 7 för att se hur de arbetar och för att se hur vi kan minska övergången mellan år 6 och år 7. Det var kul att träffa "gamla" hagbyeleverna. I det arbetslaget jag besökte gick det elever från 7c, 7c, 9c och 9d. Några av mina elever som nu går i 9:an pratade jag också med. Många har också utvecklats en hel del. På en av mina raster passade jag på att kila över till Gula villan och se hur Johan hade det med sin klass. Han såg lika harmonisk ut som vanligt. I skolans matsal bjöds det på fiskgratäng och det var en superb fiskgratäng. Att det också fanns ett stort salladsbord gjorde inte saken sämre. Det var inga "vanliga" sallader som t.ex. tomater, sallad, gurka och majs utan det var sex andra sallader som t.ex. oliver, potatissallad och en röra med kidneybönor. Smaskens!
Imorgon är jag tillbaka på Hagbyskolan som vanligt och eftersom det är torsdag arbetar jag med IT. I morgon har jag dessutom ett uppföljningsmöte med en elev i år 3 samt mitt första utvecklingssamtal för våren med en tjej i 6:an så nu har det börjat.

Inga kommentarer: