torsdag 5 mars 2009

Matlistor...

Varför ska det vara så svårt att komma på vad man ska äta, att skriva matlistor så att man inte behöver stå där på eftermiddagen och inte veta vad man ska laga till för mat? Jag är hela tiden inne på samma recept hela tiden och det känns störande. Man maler på med samma rätter hela tiden. Nu för tiden finns det många hemsidor som har många goda och enkla maträtter och där kan man hitta många godbitar. Men det är just att man ska ta sig tid och sätta sig ner och kolla upp recepten. Det är jag för lat för och jag tycker inte det är kul att göra matlistor. Lovisa tycker det är lika tråkigt som mig, men hon gör dem ändå. Enastående! Det är tur att hon gör det för med min fantasi så får vi skörbjugg.
Sedan skiljer jag på vardagsmat och helgmat. Det är mycket roligare att komma på vad man ska äta på helgerna. Sedan tycker jag om att laga mat och då framförallt att laga maträtter som jag tidigare inte har lagat.
Jag lovar att bli bättre på att hjälpa till med matlistorna Lovisa!

Inga kommentarer: