måndag 30 mars 2009

Earth hour

I lördags var det som sagt Earth hour mellan kl. 20.30 och 21.30. Jag släckte ner alla lampor och tände en massa ljus och det var riktigt mysigt. Hade det inte varit så att det räckte med att man släckte alla lampor så hade jag nog inte deltagit. Jag tycker att det är en god gärning mot miljön, men även om jag tycker att det människorna gjorde i lördags runt om i världen är bra så är det endast en liten del. Det är de stora företagen som är bovarna i dramat och det är de som behöver minska sin energiförbrukning, inte i bara någon timme utan konstant.
Samtidigt tycker jag det är spännande att se om det blir en ökning på barnafödandet om nio månader. Jag kan nog sätta en slant på det. För er som nu frå några konstiga idéer i huvudet kan jag berätta att vi inte bidrar till det, för Lovisa var inte hemma i helgen. Hon var på hemväg från trädgårdsmässan i Älvsjö då.

Inga kommentarer: