söndag 13 mars 2011

Varför den låten!?

Åh, kall som is, din blick är kall som is....eller jag menar I will be popular, I will be popular...! Jag har inget emot Eric Saade, men jag har emot att man gör en låt väldigt lik en annan låt! Det brukar kallas för låtstöld! Sedan tycker jag att det var fel låt som vann!! Flera andra låtar växte i mina öron igår som t.ex. Dannys "In the club" och Sanna Nielsens "Im in love", men det gjorde inte "Popular". Kanske beror det på att jag irriterade mig på att låten är lik "Kall som is" eller att flertalet ungdomar säkerligen röstade på låten för att det var Eric Saade som sjöng och inte lyssnade på låten i sig. Låten sätter sig i skallen, det måste jag erkänna och jag tror att jag säkerligen kommer att gå och nynna på den flera gånger. Ah strunt samma egentligen för jag tror inte vi har en chans emot pakterna i sydost. Det spelar ingen roll vilken låt vi skickar till Tyskland. Det har vi ju sett flera år i rad nu.

1 kommentar:

Marielle sa...

Den är inte bara lik den, den är lik "Oh mama can´t you tell" också... Jag är inte heller särskilt glad!