måndag 21 mars 2011

Bad, mycket besök och Läroplan 2011!

Det var fullt hus i helgen! I fredags kom barnens mormor på besök. Hon hade inte sett dem på länge och ville träffa dem. Hemma i Öskögle lämnade hon morfar som saknar dem nästan än mer. Men han har kommunvakt och kunde inte lämna Virserum. Synd om honom!
I lördags packade vi badkläderna och fikakorgen och åkte till Äventyrsbadet. Noah har fått smak på vattenrutschbanor och det gick knappt att få honom därifrån. Men till slut kände han sig rätt nöjd han också. Efter några timmar med bad, fika och mer bad så var vi rätt möra. Det händer inte ofta att jag är själv uppe kl. 21 en lördagskväll, men det var jag i lördags. Jag ville se klart Körslaget, men den sista halvtimmen var också mina ögonlock halvvägs ner.
I söndags kom farmor och farfar på besök också. Lovisa var värd för ett Me & I party på eftermiddagen så det var full aktivitet i huset under några timmar. På kvällen körde jag in mormor och farfar till Kalmar, mormor skulle åka med en väninna hem och farfar med kustpilen. Farmor stannade kvar för hon skulle ha hand om Aylin och Noah idag när det var stängningsdag på skolan/förskolan.
Idag har vi diskuterat den nya läroplanen som börjar gälla fr.o.m. hösten. Det var en intressant dag!
Så helgen har inte direkt varit lugn! :)

Inga kommentarer: