torsdag 17 mars 2011

Det var en sådan dag!

I går fick vi en ingivelse i familjen att vi skulle baka lite. Det fanns ingen speciell anledning till baket utan vi var lite sugna på att ha något till fikat. Aylin var hos en kompis så det var Noah, Lovisa och jag som bakade. Noah myste av att få vara med och baka samt att ha oss för sig själv. Han var på toppenhumör! Han körde vispen när Lovisa och han gjorde kärleksmums och sedan gällde det att hänga med. När Aylin är med och bakar så går det lugnt tillväga och hon är noga med att fylla dl-måttet innan hon häller det i bunken, men med Noah gick det i rasande fart. Han hann knappt få ner dl-måttet i mjölbyttan innan han skulle hälla i det i bunken. :) Dessutom var han lite otålig över att det inte gick tillräckligt fort innan han fick slicka bunken! :)
Själv hade jag en humörnedgång när min bulldeg inte ville jäsa. Jag vet inte vad jag gjorde för fel och det var frustrerande. Jag gjorde en bulldeg till, men den ville heller inte jäsa som den skulle. Då funderade jag på att gå och lägga mig. Det var antagligen en sådan dag när inget ville fungera. Jag bakade ut bullarna i alla fall och de blev goda, men helt nöjd var jag inte!
Senare på kvällen trodde jag att mitt tips med idel hemmasegrar i SM-slutspelet i hockey skulle slå in, men inte då! Det lag som jag själv håller på, Djurgården, och som jag trodde skulle åka ur slutspelet lyckades med bedriften att för första gången i år vinna över Luleå i Luleå! Det var en sådan dag! :)

1 kommentar:

Macke sa...

En riktigt dålig dag alltså?!?