måndag 21 februari 2011

Vilket simhallsbesök, en blandad upplevelse!

Ja, vi lyckades undkomma att bli uppätna av trollen, men det var med nöd och näppe! ;) Det var ett trevligt simhallsbesök även om jag gärna sluppit en sak under besöket. Vi tränar Noah på att vara utan blöja och det fungerar sådär kan jag säga. Framförallt med nr 2 och det kan jag ha en viss förståelse för. Jag skulle vilja titta in i Noahs huvud och höra hans tankar.
"-Jaha, nu ska jag inte längre bajsa i blöjan utan börja bajsa i ett stort hål med lite vatten längst där nere och de kallar det för toa"lätt". Det är inte alls lätt att bajsa där! Nä, jag tror jag håller mig istället!"
Det var väl precis vad han gjorde under dagen också och sedan gick det inte att hålla sig längre när han badade bland trollen. Som tur var hamnade inget i vattnet och jag hade som tur var tagit med mig ett par badbyxor till.

Bassängen där trollen finns är perfekt för Noah att bada och både han och Aylin levde sig in i trollens värld. Nu har vi varit och badat i två simhallar på kort tid, i Växjö och i Hultsfred, och båda slår Kalmar simhall (äventyrsdelen) med hästlängder! Där finns bassänger som är mycket mer anpassade till de mindre barnen. I Kalmar finns deras äventyrsdel och Aylin och Noah leker med det som finns, men det känns lite torftigt när man varit i simhallar som har mer utbud för de mindre barnen i Noahs ålder.
Aylin tycker det är roligare att vara i den lite djupare bassängen nu när hon kan simma. Farfar och Aylin lekte så mycket i den bassängen att både hon och farfar var helt slut när vi kom hem. Aylin passade dessutom på att ta några simmärken. Hon klarade "Järnmärket" som är 50m bröstsim, 25m ryggsim, 1min flytning och dyka en gång från kanten samt "Grodan rygg blå". Hon kan visserligen simma längre ryggsim än de 10m ryggsim som krävs för att klara "Grodan rygg blå", men vad gör det. Det är kul att se henne bli så glad när hon klarar ett märke att hon får ta vilka märken hon vill.

Inga kommentarer: