fredag 25 februari 2011

"Faffa, näe funka!"

I eftermiddags var vi på besök hos trollen igen, i Hultsfreds simhall. Fast trollen var inte så roliga idag tyckte både Aylin och Noah. Desto roligare var vattenrutschkanan! Noah och jag åkte några gånger och han skrattade hjärtligt när vi susade fram. Sedan ville Aylin åka med mig och då skulle farfar åka med Noah. Det gick inte så bra och de fastnade i början av rutschkanan. Då säger Noah, "- Faffa, näe funka!" och jag hör farfar börja skratta. De kom ner ialla fall och när de skulle åka andra gången så gick det bättre. Då säger Noah glatt, "-Faffa, funka!"
Desto mindre roligt tyckte Noah det var när vi skulle åka hem och han inte fick åka rutschkana mer. Farfar tog honom under armen och han skrek: "-Åka mer bana!" Flera personer vände sig om och skrattade. Antagligen för att de kände igen sig i vår situation! :) Tårarna rann, men slutade när jag sa att vi skulle dusch och att han fick tvåla in sig själv. Där är han lik sin mamma med att kunna stå länge i duschen!
När Noah och jag gick till trollen i början så gick farfar och Aylin till stora bassängen och simmade. Efter ett tag gick vi till dem och då sa Aylin att hon ville hoppa från 3m-trampolinen. Jag trodde inte att hon skulle göra det, men jag sa att jag skulle vara i vattnet och simma ut till henne om hon hoppade och helt plötsligt så gjorde hon det. Snacka om att jag är imponerad och stolt!! Aylin tyckte det var läskigt och att det killade i magen när hon hoppade. Senare ville ta ett märke, bronshajen. Hon skulle simma 100m för att klara av det märket och det gjorde hon. Hennes märkessköld börjar fyllas nu!

Inga kommentarer: