onsdag 23 februari 2011

Öronvadd är bra att ha!

I eftermiddags tog vi en tur in till Vimmerby för att kolla in bokrean. Noah och Aylin fick två böcker och en ritbok var medan jag hittade mig några deckare i pocketform. Innan vi åkte hem därifrån handlade vi lite till lasagnen jag skulle laga till middag. Noah var i storform när han gick omkring med sin lilla vagn. Vilket ordförråd han måste ha samlat på sig innan pratbubblan sprack och allting började komma ut ut munnen. Det går inte få stopp på honom och han härmar allt. Folk runt omkring oss vänder sig om och småler var vi än är. Att vara runt honom en hel dag är en pina för öronen! :)

2 kommentarer:

Marielle sa...

Härligt!! Det är så kul att höra dem dividera och förklara och testa sina nyvunna kunskaper. Om än lite tröttsamt i för stora doser.... Men bra mycket skönare för öronen än bajs, bajs bajs =)

Daniel Lyckman sa...

Jag tror att de kan lösa världens alla problem med sina tankar! :) Problemet är väl om vi skulle orka lyssna på alla funderingar som kommer ut ut munnen och hinna arbeta med tanken innan det kommmer en ny tanke!
Jag håller med dig att det är skönare att lyssna på ord som är vettiga istället för bajs, bajs, bajs! Jag tror det verkar vara ett genomgående drag på Duvan. Alla vi har väl också gått igenom den perioden, även om jag har förträngt det! ;)
Vi längtar efter en till granne! När kommer HAN? Hur mår du?