lördag 5 februari 2011

Trevlig simhall!

Idag var Noah, Aylin, mormor och jag och badade i simhallen i Växjö. Vi tre åkte till mormor och morfar i Öskögle igår eftermiddag och Lovisa stannade hemma i Hagby. Hon hade några kollegor på besök igår kväll. Idag var första kurstillfället på distanskursen Lovisa ska läsa i vår. Hon och Maria ska läsa kursen tillsammans och vi skulle hämta henne efter kursen och så skulle hon följa med till Öskögle. Därför passade vi på att bada i Växjös simhall och den är trevligare än Kalmars tycker jag efter att ha badat där idag! Det fanns mer att göra och deras äventyrbad kändes fräschare! Vi badade, åkte rutschkanor, följde med i strömmar och hade kul bland bubblor! Aylin och jag simmade ut till en pool utomhus, men där var vi inte länge. Aylin tyckte det var för kallt! Vi pustade också ut ett tag i deras cafeteria med den största kärleksmums jag någonsin sett! Deras kärleksmums var lika stor som fyra bitar av min kärleksmums och då är mina bitar inte små! När vi fikat färdigt hade Noah choklad runt munnen, på magen och på benen. Tur att han var naken sånär som på badbyxorna! :) Han passade även på att kissa när vi fikade och stolen som han satt på var formad lite som en skål så allt kiss stannade på träsitsen och det var bara att torka upp allt! :) Alla var nöjda och det var en mysig dag i Växjö simhall!!

3 kommentarer:

Macke sa...

Det lät som en bra dag med andra ord!

Linda sa...

Kul att testa nya hallar, skulle vilja åka till Vattenpalatset i Mönsterås. Vet du om det fortfarande är bra? Var där när jag var liten.
Linda

Daniel Lyckman sa...

Mycket bra dag! Nästa simhall får bli Oskarshamn med er Macke! Oskarshamn och Mönsterås har jag varit i, även om Mönsterås var väldigt länge sedan. Jag var där med dig markus, när jag följde med dig hem till din mamma en gång tror jag.