fredag 25 februari 2011

Så skönt!

Jag brukar inte bli nervös när Hellner och co. åker skidor, men igår var jag på helspänn. Jag var inte ensam att vara nervös. Vi åkte och hälsade på mormor och morfar igår och mormor var lika spänd som mig. I finalen kunde vi knappt stå stilla. Det var skönt när det var över och att vi vann ett guld och ett brons var utmärkt. Det var synd att Emil Jönsson inte tog silvret, men det gjorde inte så mycket när Markus Hellner vann guldet före Petter Northug och tystade honom lite.
Petter Northug är en jätteduktig och stor skidåkare, men han har en ännu större käft som jag retar mig på. Fast igår blev jag överraskad när Petter gratulerade Sverige och överöste framförallt Markus, men även Emil med superlativer och visade en ödmjuk sida som jag inte sett eller hört tidigare. Jag började fundera på om han mildrat, men så läser jag Aftonbladet på nätet idag och ser att hans käft uttalat sig igen. I damfinalen hejade jag på Marit Björgen för jag tycker hon är helt fenomenal, men Petter får gärna missa alla guld under skid-vm!

Inga kommentarer: