tisdag 9 mars 2010

Mycket vatten!

I helgen var mormor och morfar på besök och de vill åka till Äventyrsbadet och bada. Vilket vi gjorde. Lovisa, Aylin, Noah och mormor badade och jag tittade på. Jag trodde för ett litet ögonblick att jag skulle få göra något annat för de ville ha betalt av mig för att gå in och titta på. När hon såg kryckan så gick det bra att gå in gratis. Hmm...! Morfar var inte speciellt intresserad av badet utan han åkte till något mycket mer intressant för honom, JULA. Där kan ha gå och strosa bland hyllorna länge. Jag är imponerad av hans tålamod.
Så fort Noah fick se vattnet sken han upp som en sol. I en timme njöt och skrattade både två innan Noah på slutet blev jättetrött och ville gå upp. Bara se hans min i vattnet är värt resan till Äventyrsbadet. Aylin tyckte också det var jättekul att mormor var med. Det var trötta barn i bilen hem till Hagby.
På kvällen åt vi påskmat, d.v.s. Janssons, köttbullar, prinskorv, ägg, bröd och sill toppat med en snaps samt kollade på Melodifestivalen.

På söndag var vi vid Rödfyren här i Kolboda och åkte pulka. Jag satt i en snöfri slänt och solade mig i solen. Det var väldigt skönt!

Inga kommentarer: