onsdag 24 mars 2010

Fasanfajt!!!

I måndags var jag på återbesök hos läkaren i Oskarshamn och det var med blandade tankar jag åkte därifrån. Jag fick svar på flera av mina frågor och läkaren ritade upp hur han hade opererat på mig. Helt otroligt att de lyckas egentligen. Men han tyckte samtidigt att jag var för svullen i knät vilket jag inte borde vara överhuvudtaget. Där sprack min bubbla! Jag är inte perfekt!!! ;) Jag ska vara sjukskriven i några veckor till och läkaren trodde inte att jag skulle vara i form för att börja arbeta när sjukskrivningen går ut. Hmm...muntert värre! Dessvärre verkar sjukgymnasten vara av samma åsikt! Är det åldern som gör att det tar längre tid!? Det är bara att acceptera att det är träning, träning, träning som gäller! Det som gör träningen lättare är att vi är ett glatt gäng som tränar ungefär samma tid och vi är lika pratglada allihop. Till våra terapeuters förtret. "Koncentrera er nu!" hör vi en del, fast med  glimten i ögat.

Jag var på skolan idag för att lämna en lapp till admin. assistenten och blev kvar en bra stund. Det var kul att prata med sina kollegor igen. I morgon ska jag dit igen och även besöka eleverna en stund. Jag tror jag ska baka en kaka och ta med till mina kollegor i morgon.

Idag har jag sett något kul på trädgården, en fasanfajt!!! Det händer inte ofta!

2 kommentarer:

M sa...

Tråkigt att knät inte var så bra som läkaren önskade, tror faktiskt att det beror på åldern :) Snart är jag den enda som är "något på 20 år" =) Syns på fredag!

Daniel Lyckman sa...

Ja jäklar! Hahaha! Nu är han snart på rätt sida! Fast han har ju varit gammal länge med tanke på hur tidigt han somnar i soffan. För med åldern kommer tröttheten, är det inte så? ;)