måndag 1 februari 2010

Surt sa räven...

...om facebook! Jag läste precis att många, väldigt många har skilt sig p.g.a. facebook. Nu gällde denna artikel England, men det är säkerligen likadant över hela världen. Hur kommer det sig att man hamnat i den situationen att man vill skiljas p.g.a. facebook!? Hade flertalet av dessa personer fortfarande skilt sig om inte facebook hade funnits? Ja, det tror jag. Om inte facebook funnits så hade de säkert hittat andra orsaker till varför man ville skiljas. Man kan undra varför satt de så mycket framför facebook från första början?

Jag tycker facebook är en trevlig mötesplats för att prata med kompisar och att hitta gamla kompisar, men det är mycket trevligare att träffas och prata. Jag tycker att det går till överdrift om man sitter flera timmar framför facebook, speciellt om man gör det under arbetstid.

Jag kan inte säga att jag tycker synd om personerna som skilt sig p.g.a. facebook. Däremot tycker jag synd om barnen för det är dem som blir lidande när föräldrarna sitter länge framför facebook och t.o.m. skiljer sig p.g.a. det.
http://www.aftonbladet.se/wendela/relationer/article6529919.ab

Inga kommentarer: