fredag 5 februari 2010

Fick ändra mitt mål!

Jag har insett att om jag ska nå mitt mål att springa i sommar så måste det ske ett mirakel. Jag får sikta in mig på höst istället. Jag träffade min sjukgymnast igår och vi gick igenom knät och hur mitt träningschema kommer att vara upplagt. Det ska bli mycket att springa i vatten och att cykla den första tiden.

Jag läste häromdagen om en tjej i London som gått ner 50kg!!! bara genom att köra träningsprogrammet på Nintendo Wii och förstås äta rätt. Jag vet inte hur lång tid det tog att gå ner 50kg, men jäklar vad hon måste ha spelat. Nintendo Wii-spelet hade nog sin verkan, men det viktigaste var ju att hon började äta rätt. Det ser inte ut att vara samma person om man tittar på bilderna.
http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article6543275.ab


Några roliga citat
"Det är inte alls dumt att komma bakifrån så där, det kan vara ett vinnarhål."- Anders Blomqvist, jaktstart för damer.

"Kennet Andersson har nog varit den bästa svenska spelaren i det svenska laget."
- Arne Hegerfors
 
"Det är det svåraste som finns för målvakter att hålla tätt mellan benen."
- Pekka Lindmark

"Jag kände att jag aldrig haft ett så bra skjut på flera år"
- Magdalena Forsberg i Sportnytt.

"Han är inte bara en av de största i idrottshistorien utan också en av de största i pingishistorien."
- Arne Hegerfors

Inga kommentarer: