torsdag 25 februari 2010

Snö, fiasko och potta!

Visserligen tycker jag att snön borde försvinna. Det finns ingen kryckanpassad snö! Men samtidigt tycker jag att naturen är fin när det är snö överallt och snön är verkligen överallt. Vid ladugårdarna nära oss har de skottat upp en jättestor hög som Aylin älskar att klättra upp i och Noah och Aylin har jättekul i snön. Synd att man inte kan vara med, men min tur kommer nästa år. Hoppas på lika mycket snö då också! ;)

Det finns bara ett ord för Sveriges ishockeylandslag idag och det är FIASKO! Hade det varit Ryssland, Kanada, USA eller t.o.m. Finland kunde jag accepterat det, men absolut inte Slovakien. Ett Slovakien som knappt ville anfalla och som kämpade bra defensivt. Tur att skidstafetten var underbar att se på igår kväll och att det gått bra tidigare i skidspåren för det väger tyngre än Sveriges hockeyfiasko!

Vi har plockat fram pottan till Noah så nu är det träning som gäller för hans del. Det började bra med att han kissade på golvet. Han tycker det är kul med den i alla fall och sitter gärna på den, även om han inte riktigt har fattat galoppen ännu.

4 kommentarer:

Maria sa...

Vill att du tar bort sista meningen i första stycket!!! NU! :)

Daniel Lyckman sa...

Hahaha! Men vadå!? Jag har ju missat det roliga med snön. :)
Menar du att du inte vill ha snö!? ;)

Anonym sa...

Hörru kompis, världens bästa farmor och jag har ingått en pakt,
VI VÄGRAR VINTER fr.o.m. NUUUUUUU.
Vi vill aldrig mer få så här mycket snö.Det är samhällsfarligt.
Tänk på farfars alla takpromenader.
Så det så.
/Kompis

Daniel Lyckman sa...

Pakta ni hur mycket ni vill, men jag har inte fått leka i snön!!! :)