tisdag 23 februari 2010

En oväntad morgon!

Vilken oväntad start dag det blev på den här dagen! Det var bestämt att vi skulle få besök från Öland av Johan, Maja och Hugo. Därför stannade Aylin hemma i morse och fick lite sovmorgon och Noah fick vara på förskolan tills Lovisa slutade jobba. Efter ett litet tag ringer Lovisa och säger att hon kommer hem med Noah för han var dålig i magen. Och det är han verkligen! Han är pigg för övrigt, men så som han bajsar! Korna hade sprungit sin väg om de känt den stanken!

Sedan har jag precis fått "krya på dig"-blommor från Hagbypersonalen. Det är jättefina blommor och jag tackar väldigt mycket för dem!
Det finns en rolig historia kring de blommorna. I torsdags ringde det två personer vid olika tidpunkter, från Plantskolan i Ljungbyholm, och frågade om jag var hemma under dagen för de skulle komma med blombud. Den andra personen kände till Markgatan som jag bor på, men ville veta vilket hus jag bor i. Jag sa vilket hus det var, men det blev ändå ett litet missförstånd fick jag höra senare. Det kom inget blombud under kvällen och ingen under fredagen heller. På fredagskvällen ringde jag till dem innan de stängde, men ingen svarade och sedan tänkte jag inte mer på det under helgen. I dag kom jag på det igen och ringde till dem. Då visade det sig att de hade varit och lämnat blombuketten i torsdagskväll, men till ett annat hus. Den killen som hade öppnat i det huset hade svarat ja på frågan och han hette Daniel, fast han egentligen heter något helt annat, och tackat för blommorna och snabbt stängt dörren efter sig. De kom nu på morgonen med blommor till mig och personen som fick de första blommorna blev också väldigt glad antar jag!

Igår hade jag en annorlunda upplevelse, ett sitt-bak, alltså jag satt och bakade. Jag kan inte stå längre stunder för då får jag ont i knät, men ändå var jag sugen på något gott till kaffet. Det måste gå att sitta och baka tänkte jag och det gjorde det. Kärleksmumsen blev väldigt stora, goda och fluffiga. Synd Johan att du inte fick smaka på dem!!

Inga kommentarer: