tisdag 19 januari 2010

Trevligt besök från Irland!

I fredags kväll när jag stod och lagade mat ringde Julie. Hon och hennes familj är från Irland och de var på besök i Virserum och undrade om de fick komma ner och hälsa på hos oss. Det var inte helt lätt att helt plötsligt ställa om sig till att prata engelska och dessutom pratade Julie rätt snabbt. Jag hittade inte orden och lätt som en säl sa Lovisa efteråt. Det fungerade bättre efter ett litet tag när jag fått lite andrum. Julie och Lee har en son Nathan och en dotter Evie, men Nathan stannade på Irland. De kommer några gånger per år till Virserum där de har ett hus. För att det skulle vara lättare för dem att hitta hem till oss så möttes vi upp på IKEA. Det var mycket trevligt att de kom och hälsade på! Vi satt och pratade ända tills vi upptäckte att klockan hunnit bli 02.30. På söndagen var jag väldigt trött. Men Noah struntade blankt i att jag gick och la mig sent, han ville gå upp kl. 08.00 i alla fall!
Julie, Lee och Evie åkte vid lunch på söndagen för de skulle till Öland och hälsa på Jocke och Ida som de också lärt känna från Virserum. På torsdag ska de åka hem till Cork på Irland. De får gärna komma fler gånger och hälsa på och vi blev även nerbjudna till dem på Irland. Det skulle vara trevligt att åka dem. Aylin och Evie lekte hela tiden. För dem var det inget problem att de inte kunde tala med varandra, istället hittade de andra sätt att förstå varnadra på. Jag tycker det är jätteroligt att Aylin har en kompis som pratar engelska. Då kanske hon tycker det är roligare att lära sig engelska när hon börjar skolan och när de blir äldre kan de komma och bo hos varandra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Irländsk dricka kan ju vara ganska
god, eller hur?
/Kompis

Daniel Lyckman sa...

Absolut! Tullamore Dew och Jameson är goda fast inget går upp emot skotsk rökig whiskey!
/Daniel