fredag 22 januari 2010

Det närmar sig...

Nu börjar det dra ihop sig. På onsdag ska jag lägga mig under kniven igen för att fixa till korsbandet. Det ska bli skönt när det är gjort och jag kan börja se fram emot en sommar med löprundor (förhoppningsvis).

Igår var vi inne i Kalmar för att slipa Aylins och Lovisas skridskor. De ska åka på isrinken i norra Hagby idag. När vi körde förbi rinken igår på väg in till Kalmar så kryllade det av barn som åkte. Många av eleverna i skolan åker vet jag. Alla har något att säga på morgonsamlingarna och de flesta har åkt skridskor.
Jag hade testat Aylins skridskor innan och tyckte de passade på henne, fast det var några veckor sedan, men nu när vi testade dem så var de för små. Hmm...! Så istället för att slipa skridskorna, fick vi köpa ett par nya. Förhoppningsvis ska hon tycka att det är roligt. Dessvärre har Aylin inget tålamod när det gäller sådana saker, men vi håller tummarna. När vi väntade på att Lovisas skridskor skulle bli färdigslipade så hittade vi en adidasoverall på Team Sportia, en svart med guldränder. Den var på rea för halva priset och då kunde vi inte låta bli köpa. Han ser tuff ut i den!

Nu är Lovisa, Noah och Aylin ute och åker pulka och jag hör skratten och glädjeropen från de båda. Det är kul att snön fått ligga kvar så här länge, för Noah och Aylins skull, men för min skull får den gärna försvinna. Snön kan försvinna och komma tillbaka en vecka under sportlovet och sedan försvinna igen. Det vore det optimala. Kan man ringa upp till vädergudarna och begära det!?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till Danne!
Kommer att tänka på dig på onsdag.
Kram / Kompis

Sandra sa...

Lycka till med poerationen hoppas du snart är på benen igen!
När det gäller bloggbakgrunder kolla här: http://www.scrap-e-blog.blogspot.com/
Välj den du önskar och kopiera koden som finns under. Gå sedan till din blogg klicka på anpassa, lägg till gadget,HTML/Javaskript,KListra in under titel och sedan spara, sedan har du en fin ny bakgrund! Lycka till!!!

Sandra sa...

Förlåt blev lite fel du klistrar in koden under innehåll inte titel...

Daniel Lyckman sa...

Jag lyckades faktiskt lösa det innan jag såg din kommentar och det är det bästa för då har jag lärt mig det bättre. Tack ialla fall!