söndag 10 januari 2010

Åter till jobbet!

Jaha, då var pappaledigheten slut! Så mycket kan jag säga att om vi bestämmer oss för att skaffa ett tredje barn så ska jag vara pappaledig igen! Helt klart! Bland det bästa jag gjort!
Det var roligt att träffa arbetskollegorna och eleverna igen. Jag är inte riktigt i form än och jag hinner precis komma i form när jag ska operera korsbandet i vänstra knät. Därför var jag rätt trött efter de första dagarna. Vi hade trevliga lektioner tillsammans i fredags och det ska bli kul att få jobba med eleverna i år 1 samt mina "gamla" elever i år 4.

På trettondagsaftonen kom Louise och Fredrik på besök. De kom lite senare på kvällen för det var mycket snö på vägarna. Både Aylin och Noah var trötta, men när de kom så fick bägge en superkick och lekte och stojade som bara den. Inte helt oväntat så somnade de direkt när vi la ner dem i sängarna senare. På trettondagen hjälpte Lovisa Malin med att inventera på Eleraff och vi åkte till Rödfyren och åkte pulka. Jag kan inte åka, men Fredrik och Louise hade lånat våra vinterkläder och tyckte det var lika roligt som Aylin och Noah.

Inga kommentarer: