onsdag 2 december 2009

Öppna förskolor och hus!

Både igår och idag har Noah och jag varit på öppna förskolor så att han fått leka. Jag känner att han behöver mer stimulans än vad jag kan ge honom här hemma. Han blir som en sol när vi kommer till öppna förskolan. Igår var vi inne i Kalmar och fikade med min mamma som varit barnvakt och därefter åkte vi till Öppna förskolan Måsen. Jag har aldrig varit där tidigare, men dit blir att åka fler gånger. Det var en väldigt trevlig lokal med möjligheter till många olika aktiviteter. Mycket av det som fanns innebar ett skapande och den ådran har jag inte direkt. Då är det bra att det finns personal som kan hjälpa till. Noah hittade en tjejkompis direkt och de åkte rutschkana under större delen av tiden vi var där. Det var ett samspel som jag inte sett Noah har haft tidigare med så många. De lekte verkligen tillsammans. För min del så träffade jag två manliga lärarkollegor som jag pratade med.
Idag åkte vi till öppna förskolan i Ljungbyholm efter att ha lämnat Aylin på sin förskola och Noah tyckte det var kul. Det var väldigt många barn med sina mammor! EN pappa var där förutom jag och han kom en timme efter mig. När man har varit några gånger så lär man känna några stycken som ofta är där.

När vi hade hämtat Aylin från förskolan åkte vi till Ljungbyholms vårdcentral där det var öppet hus för vaccinering. Det var fullt av folk i distriktssköterskan väntrum. Det var 26 personer före mig när vi kom, men redan efter 30-40min var vi ute igen och jag hade fått min spruta.

Barnen sover gott och jag sitter i soffan och tittar tv-programmet "Halv åtta hos mig". Nu är det reklam så då passar jag på att skriva lite. Lovisa är på möte med scouterna och de ska även äta julbord så hon blir nog borta ett tag. Igår var hon inne i Kalmar med gamla högskolekamrater och åt pizza, idag som sagt på möte med scouterna och på fredag ska hon troligtvis hem till en av kollegorna. Själv tror jag att jag har en tid bokad i nästa vecka där jag kanske får se henne här hemma på kvällen. ;)

2 kommentarer:

Linda sa...

Stackars dig Danne som får vara hemma ha ha. Du kan låna Johan nån kväll och hitta på nåt kul med!

lovisa sa...

Ja gör det, jag verkar upptagen nästa vecka med, PK, promenader, tandläkarbesök, men vi träffas ju hos Anna och Peter på julbord nästa lördag!Nu ska jag gå och lägga mig bredvid dig och sova men du sover nog redan, syns efter jobbet imorrn..puss