torsdag 17 december 2009

Grattis pappa!!!

Idag fyller min pappa 60år!!! And still going strong...!


Igår överraskade vi honom och farmor genom att helt plötsligt dyka upp hemma hos dem. Hade jag berättat för farmor att vi skulle köra på landsvägarna i snövädret så hade hon gått och oroat sig hela eftermiddagen, därför dök vi upp oväntat. :) Farmors lille gris hamnade direkt i famnen på henne. Ikväll kommer det några gäster och imorgon ska vi fira pappa genom att äta julbord på Metropol. De har en julshow med mat. På söndag är det dop i Jönköping för Aylin och Noahs kusin, Alice.
Igår fick Noahs sin andra influensaspruta och i natt vaknade han väldigt orolig med feber. De sa på barnhälsovården att han troligtvis skulle få feber eftersom kroppen nu kände igen vaccinet. Han fick medicin och sedan satt vi upp i sängen, han och jag. Han låg mot mig och det var mysigt, trots att klockan var 02.15. Hans lilla bara kropp, förutom blöjan förstås (hmm...vill ju inte bli nerkissad), som utstrålade värme mot min mage och hans händer som kliade mig på armarna. Då kan man njuta trots att det är mitt i natten. Aylin sov i farmor och farfars säng. När Noah höll på att somna om, kommer farmor och Aylin ner till oss. Då har Aylin vaknat och ville inte somna om. Hon skulle sova hos mig sa hon. När Noah fick syn på farmor så ville han till henne så vi bytte barn och somnade nästan direkt därefter.

1 kommentar:

Anonym sa...

See you well kantarell.............
Grattis Jan-Inge!
Kompis