torsdag 10 december 2009

Tomten kom till oss!

Vissa dagar vill man bara dra ett lakan över huvudet och inte göra något. Idag har det varit en sådan dag för mig. Knät har värkt väldigt mycket, men något lakan kunde jag tyvärr inte dra över mig. Förutom när jag vilade tillsammans med Noah när han skulle sova middag. :)

Nu är det snart jul och förväntningarna hos Aylin ökar för varje dag som går. "Hur länge är det till julafton, pappa?", "Är det vid 2:an och 4:an, vilken dag är det idag?" Dessa frågor och flera andra kommer dagligen. Aylin tycker det är jättemysigt med jul. Hon var med när Lovisa satte fram alla adventsljusstakar i våra fönster och hon tycker om att tända adventsljusen och kalenderljuset på bordet. Bland det första hon gör varje morgon är att öppna alla adventskalendrar och det är med stor spänning hon öppnar dem. Dessutom längtar hon efter att få klä julgranen. Hon frågade redan i slutet av november när vi skulle köpa julgran. Själv tycker jag också det är mysigt med tiden innan julafton och själva julhelgen.
Igår hade vi tomten på besök hos oss. Han knackade på fönstret i vardagsrummet och vinkade till oss. Han var där för att se om det fanns några snälla barn. Aylin kikade länge på tomten och vinkade tillbaka. När tomten gått gick hon till varje fönster och för att kolla om hon såg honom. Noah blev lite rädd och backade och det ska bli spännande att se hur han reagerar på julafton. Sedan upptäckte vi att tomten hade lämnat paket vid yttertrappan. Noah och Aylin fick ett paket ihop och Hedda som var på besök fick också ett paket. Det var ett mycket uppskattat besök!

Vår soffa kom till Severins häromdagen och vi ville att de skulle impregnera den åt oss. Idag ringde han och sa att den var färdig att hämta. Nu måste jag bara ragga upp en snäll själ som kan hjälpa Lovisa att bära den åt oss. Jag får väl utnyttja min otroliga charm så ska det säkert gå bra! ;) Det ska bli skönt att flytta bort den gamla soffa och kunna vräka sig i den nya. Det som är negativt med soffan är att det sannolikt kommer att bli så att Lovisa sitter på ena sidan och jag på den andra sidan av soffan. Vi får köpa oss ett rullband så att vi kan skicka fjärrkontrollen mellan oss. :)

Imorgon ska vi gå till Hagby kyrka på morgonen för att se skolans Lucia Det ska bli spännande av se vem i år 6 som är framröstad i år. Aylin gick med farmor förra året och kom ihåg att det var mörkt i kyrkan och att det var fint med Lucia Det ska bli kul att se vad Noah tycker om Lucia

Inga kommentarer: