måndag 7 december 2009

Helgen som gått!

Nu är det återigen en ny vecka, tiden går för fort! I helgen var Noah sjuk. Han vaknade upp på lördagen och var hängig och snorig, men hade inte så mycket feber. Han fick en panodil vid lunchtid och därefter blev han piggare. Sedan dess har han varit som vanligt förutom att näsan rinner lite fortfarande. Det tar på en att gå hemma med en sjuk kille. Noah släppte mig inte ur sikte någon gång och kunde han så skulle han ha hängt i mitt byxben hela tiden så att han med säkerhet visste var jag var. Puh! Vi hade mysiga stunder också! Det är inte vanligt att han somnar i famnen på oss för det har han inte ro till, men då gjorde han det och han sov i nästan två timmar. Mysigt!
Aylin hade dansuppvisning inne i Kalmar sporthall så damerna var inte hemma förrän sen tpå eftermiddagen och efter dansuppvisningen gick de i affärer och kollade kläder till sig själva samt julklappar och han även med en fika. Lovisa sa att Aylin inte hade klagat en enda gång över att behöva gå i alla affärer och det tycker jag är bra gjort för en 4-åring. Hon sa sedan när de kommit hem att "Pappa, jag var trött i slutet". Därefter hade vi lördagsmys med fajitas till middag och sedan godis och läsk.

Igår busade Noah, Aylin och jag i våra sängar och när Noah blir lite uppspelt får han för sig att kasta det han har i handen. Det var en liten sak och på något sätt lyckades den hamna under sängen och jag sa till Noah att den kan du väl hämta, men det ville han inte. Han bara skakade på huvudet. Storasyster Aylin som håller efter Noah en hel del tog på sig uppdraget. Akta dig bara för dammråttorna sa jag när hon var på väg under sängen och det tog inte två sekunder så var hon uppe på sängen igen.
- Dammråttor! Sådana som du hittade på vinden! sa hon.
- Nä det var en mus sa jag. Dammråttorna är större.
Då tittade hon på mig med stora ögon och sa allvarligt,
- Du skojar väl pappa!
Då kunde jag inte hålla mig längre och började skratta och då slappnade hon av och skrattade hon också. Sedan hämtade hon Noahs sak.

Inga kommentarer: