söndag 20 december 2009

Dop i Jönköping

Idag var Aylin och jag på dop i Jönköping i Sofiakyrkan tillsammans med farmor, farfar, Patrik och Sussie. Aylin och Noahs kusin, Alice, skulle döpas. Dopet var fint, men det hade varit trevligt om man hade haft med några julvisor under högmässan. Det är trots allt fyra dagar kvar till jul och man börjar känna lite julstämning. Efter kyrkan var det fika i Kristinakyrkans församlingsgård där Maria och Kristoffer bjöd på smörgåstårta och dricka samt "vanlig" tårta med kaffe.

Efter fikat klart blev jag glatt överraskad när Maria kom och sa att Aylin ville sjunga "Blinka lilla stjärna" tillsammans med Ebba. Först trodde jag att hon skojade, men när jag fick se att Aylin stod och väntade på Ebba vid pianot förstod jag att de skulle sjunga. Tjejerna sjöng visan till piano och de var jätteduktiga och jag kände mig stolt då!


Vilka två sötnosar som sjunger "Blinka lilla stjärna"!


Min syster Maria och min pappa Jan-inge.

Min syster Maria med hennes man Kristoffer.

Inga kommentarer: