måndag 30 november 2009

Jaha, då var det...

ny vecka igen och ett steg närmare ett nytt år. Jag tycker det ska bli skönt när man vet att det för varje vecka blir lite ljusare om dagarna. Det är samtidigt mysigt när det är mörkt, när vi får tända ljus och elda i kaminen samt att det lider mot jul.

Idag var jag på jobbet igen. De hade studiedag för att diskutera schemat inför nästa termin och självklart var det bra att jag var med då eftersom jag ska börja arbeta i januari när terminen börjar. Farmor kom ner igår och var barnvakt. Jag var trött i huvudet efter arbetsdagen. Jag har ju inte arbetat sedan i våras. Jag räknar med att det tar några dagar innan jag kommer in i arbetet igen i januari. Det var kul att träffa kollegorna igen och det ska bli kul att få arbeta med Nettan igen. Vi har år 1 och 4 tillsammans och vi fungerar bra ihop. Det är ett givande och tagande hela tiden.

I lördags var vi i simhallen med vännerna från Öland. Aylin hade längtat under hela veckan efter lördagen då vi skulle åka och bada. Veckan var lång tyckte hon och det var härligt att få bada när det äntligen blev lördag. Noah skrattade i flera minuter när han kom i vattnet, så kul tyckte han att det var. Han kunde inte få nog av vattnet!

1 kommentar:

Sandra sa...

du kommer säkert känna av att du jobbar! Man vänjer sig fort vid hemma livet! Men an är lika snabbt inne i det igen och då känns det som man aldrig varit ifrån jobbet!