onsdag 18 november 2009

Idag fick vi hålla i mössan.

Det är blåsigt ute idag. Noah, Aylin och jag har varit på besök i Färjestaden hos Hugo, Maja och Johan. Det kändes i bilen när vi körde över Ölandsbron på väg hem. Vinden tog tag i bilen samtidigt som det regnade kraftigt. Det är lika roligt varje gång Aylin och Maja träffas, de spiller inte en enda minut utan sätter igång och leker direkt. Idag såg vi knappt av dem eftersom de lekte inne på Majas rum med stängd dörr.

I söndags kom vi hem från vår minisemester. Det var kul av vara iväg och samtidigt skönt att träffa Lovisa på söndagen igen och komma hem. Hela semestern gick bra, men det började på ett roligt sätt. På onsdagsmorgonen var vi redo för att packa in väskorna i bilen och åka iväg till Jönköping när jag upptäcker att jag inte har några bilnycklar. Eftersom Ingamai lånade bilen på tisdagskvällen ringer jag till henne för att höra om hon har glömt att lämna tillbaka nycklarna. Hon har inte nycklarna, men ringer till Göran för att fråga honom och visst hade han dem. (Jag fick höra efteråt att det inte var första gången han hade tagit bilnycklar.) Han fick åka ifrån jobbet och lämna nycklarna till oss så att vi kunde komma iväg. Bilfärden börjar bra och jag sitter och funderar på det komiska med nycklarna och tänker att det var tur att han inte tog något annat för mig. Det får mig att känna efter att jag har allt med mig och hittar då inte min plåtplånbok med körkortet och visakortet! Min första tanke var: Göran! Jag ringer till honom igen och visst hade han även tagit min plåtplånbok. Som tur var hade vi inte hunnit långt, vi var 1,5mil ifrån Virserum och han var 1 mil åt andra hållet. Det var bara att vända tillbaka igen. Resten av bilfärden går bra.
Vi hade det bra i Jönköping! Aylin och Ebba lekte bra och Noah tyckte det var jättekul att komma till ett nytt ställe med nya saker som han kunde titta och känna på och framförallt nya fjärrkontroller. Noah har en nippe på fjärrkontroller, han dras som en magnet till dem.


I väntan på lunch på en restaurang i Jönköping.




Jag älskar att vara med på bild!


Badpojke nr 1!


Badtjej nr 1!


Maria och lilla Alice!


Nä pappa! Nu vill jag inte vara med längre!

2 kommentarer:

M&M sa...

Ha ha! Inte visste jag att Göran hade drag av kleptomani =)

//Maria

Daniel Lyckman sa...

Jo, ett pyttelitet drag! :)