tisdag 3 november 2009

Igår var vi...

på öppna förskolan i Ljungbyholm, Aylin, Noah och jag. De tycker det är roligt att få komma dit och leka, framförallt Noah som inte går på förskola än. Det var en hel del barn där igår och Aylin hittade två tjejer i hennes ålder som hon lekte bra med. Noah vandrade omkring i rummen och plockade med leksakerna. Han hittade en likadan (en sak som jag tyvärr inte kommer ihåg namnet på nu) som Aylin har på sin dans och den tyckte han att jag skulle sätta på honom. Han blev väldigt söt!



Både tyckte det var jättekul att leka. Aylin målade också, men det var inte Noah intresserad av. Det fanns för mycket annat som var mer intressant. Fika däremot ville han ha. Då gick det bra att bryta lekandet. Vid klockan 11 är det alltid sång- eller teaterstund. Då satt vi alla i en ring och sjöng. Efter sångstunden åkte vi hem för att äta lunch. Både två var trötta efter förmiddagen och Noah somnade gott efter lunchen och Aylin tittade på Diamantslottet.


Jag undrar om pappa vill köpa en sådan här docka till mig i julklapp. Hoppas det!

Aj, aj, aj Noah! Den får du inte röra!


Om jag ska vara en prinsessa måste jag ju ha ett slott också!


Jag tyckte jag såg pappa härinne förut! Var tog han vägen?!


Vad ska jag rita nu? En prinsessa eller pappa?! En prinsessa får det bli!

Inga kommentarer: