måndag 3 maj 2010

Härlig söndag!

Igår var en härlig dag! Vi var som vanligt uppe tidigt för ordet sovmorgon finns inte i Noahs ordförråd. Direkt efter frukosten gick vi ut och arbetade bl.a. med att rensa garaget, fixa till i landen o.d. Det är skönt att ha fått en skaplig ordning i garaget. Jag slände en hel del, men hittade också saker i röran. T.ex. så visade det sig att jag har tre fogsvansar och två gipssågar. Hmm...undra hur många det är som är pappas! ;) Efter lunchen och efter att Noah sovit en stund så tog vi picknickkorgen och åkte ner till Åttahagen. Vi var där bara en liten stund för det blåste en hel del, men det var mysigt att vara på stranden och fika hela familjen. Aylin njöt och köpte hela konceptet med att fika på stranden. Noah var nöjd så länge han hade ett kex i handen. :) Han försökte också mata ett av de där hemska småkrypen som finns överallt och som han såg på stranden, men spindeln ville inte ha kex. Konstigt nog!
När vi kom tillbaka så fortsatte vi med våra bestyr i trädgården och garaget. Lovisa körde jordfräsen och vände ner brunnet gödsel som vi fått av grannen i grönsakslandet. Själv startade jag, efter att garaget var klart, en ny säsong med gräsklippning. Det luktar gott med nyklippt gräs! (Säger jag som inte har gräsallergi)
Sedan bytte jag ut mina gröna fingrar mot kockknivar och gjorde en asiatisk köttfärssås och tillsammans med dusch och bad så slog tröttheten emot oss. Det gick inte i många knop på kvällen sedan, men man hade en skön känsla i kroppen.
Idag har jag varit och tränat på sjukhuset igen efter att ha vilat i en vecka efter senaste operationen. Det blir bad- och cykelträning i en vecka till innan vi börjar träna muskler igen. Knät gör fortfarande ont, men svullnaden är mindre och det känns som att knät läker bättre nu. Det är positivt!

Som jag skrev innan så har gräsklippningssäsongen börjat och i år har jag två stycken som slåss om att få åka med en stund. Jag har en känsla av att det kommer att ta längre tid att klippa gräset varje gång i år. Fast Noah och Aylin tycker det är jättekul så då kan jag stå ut med det.

















Tripp, trapp, trull! Mina tre favoriter!

4 kommentarer:

MammaMio sa...

Underbara bilder!!!
O visst är det härligt med nyslaget gräs.... =)

Anonym sa...

Kompis, du har det bra som kan
sitta och klippa gräs.
Kram
Kompis

Daniel Lyckman sa...

Med ca 2600kvm tomt så behövs det en åkgräsklippare. ;)

Anonym sa...

Du har inte funderat på att börja odla potatis?
Kompis