måndag 31 maj 2010

Telefonlös!

Det är konstigt vad en sådan sak som att inte ha telefon kan göra att man känner sig låst. Vi står mitt i bytet från Glocalnet till Telia och jag fick alla saker jag behöver från Telia igår. MEN jag förstod väldigt snabbt när jag öppnar kartongen att sladden inte skulle räcka fram. Alltså måste jag flytta förstajacket. Jag ringde till Telia idag, men de sa att man inte redan första dagen kan boka en tekniker som ska komma ut och göra flytten. Det måste ha gått minst en dag. Vilken förklaring han hade kommer jag inte ihåg. Killen jag pratade med på Telia tyckte att jag skulle försöka lösa det själv genom att köpa en jackflyttningssats. Det blir billigare sa han för det är mycket pengar att lägga ut på att en tekniker ska komma och göra jobbet ansåg han. Imorgon ska jag åka in till Teliabutiken och se om de har jackförflyttningssatsen jag behöver, annars får jag beställa den på nätet. Så ni som har försökt ringa oss ikväll har nu fått förklaring till varför vi inte svarade. Vi har alltså ingen telefon just nu.

2 kommentarer:

Jesse-Paloma sa...

Hej! Har precis hittat in till dig blogg och ville bara lämna ett avtryck i skriftlig form istället för att du bara fick se mig som ny följare!

Hoppas du haft en bra start på veckan med familjen och dina elever.

Antar att det är hagbyskolan i Linköping du jobbar på? Min son blev antagen där (börjar 6års i höst) men vi har dessvärre bett om förflyttning..

Ha det superbra!

Daniel Lyckman sa...

Tackar!
Nej, jag arbetar på Hagbyskolan som ligger ca 2mil söder om Kalmar. Visste inte om att det fanns en skola till med samma namn. Lycka till på den nya skolan!
Ha det bra!
/Daniel