fredag 21 maj 2010

En tur till Oskarshamn.

Igår var vi på besök i Oskarshamn för att slå två flugor i en smäll eller det blev till slut tre flugor. Jag, Noah och Aylin hämtade upp Lovisa när hon slutade jobbet. Vi hade bokat tid hos Erika i Oskarshamn för att klippa mig, Lovisa och Aylin. Det var första flugan! Noah är ganska nyklippt så han behövde inte klippa sig. Markus, Vincent och Elliot mötte upp oss vid salongen. Efter att vi klippt oss åkte vi hem till Markus och Erika. Det var andra flugan! Markus och jag umgicks mycket när vi var mindre och det har fortsatt sen dess. Trots att det endast är ca 8mil mellan oss ses vi nuförtiden allför sällan. Vi pratar ibland i telefon, men vi är lika dåliga båda två på att ringa, ändå vet vi var vi har varandra och det känns skönt. Vincent och Aylin började leka direkt så fort de träffades och sedan såg vi inte mycket av dem, förutom när maten var färdig. Noah och Elliot gjorde som små barn gör mestadels, lekte vid varandra men inte med varandra. Tiden rann iväg och klockan var mycket innan vi åkte därifrån. Precis innan vi åkte så fick Lovisa sms från Fredrik och Louise som undrade om inte vi kunde komma upp till dem på en snabb visit och säga hej. Så blev det och det var den tredje flugan! Barnen slocknade innan vi kommit ut ur Oskarshamn och Lovisa lite senare. Bilfärden gick bra. Det var på slutet jag kände mig trött och sedan när vi kom hem och jag slappnade av. Jag funderar på om huvudet hade hunnit landa på kudden innan jag somnade. Gott sov vi i natt kan jag säga!

2 kommentarer:

Sandra sa...

Kul att hinna med så mycket på en och samma dag! Du måste hälsa till Marcus från mig! Har ju en hel del minnen från den tiden, min allra första kärlek..Inte glömmer man den! Han har ingen blogg va? Eller finns han på FB? Vore kul att ta upp kontakt och minnas tiden...

Daniel Lyckman sa...

Jag pratade med honom, men tyvärr har han varken FB eller blogg. Eller han har FB men är aldrig inne på den.