måndag 17 maj 2010

Kaffet värmde!

Igår var jag på min första fotbollsmatch i år med Kalmar FF. Kalmar kommun var en av matchens huvudsponsor och delade därför ut biljetter till de som var först till kvarn. Jag lyckades få tag i två biljetter. Nu fick jag se Kalmar FF göra mål efter 6 sekunder, spela skapligt fram till utvisningen och sedan försvar sig strålande i 64 minuter. Dum som jag var så tänkte jag att det skulle räcka med en tröja och en jacka eftersom det var ju trots allt den 16:e maj! Nu vet jag bättre! Jag frös under hela matchen och det gjorde Johan också sa han, men han hade i alla fall varit så smart och tagit med sig vantar och en kaffetermos. Tack för kaffet Johan! Den värmde lite i alla fall.

Idag har vi börjat köra med laktosfri mat för Noah. Han har varit orolig i magen ett bra tag nu och vi vill försöka ta reda på vad som gör honom orolig i magen. Vi börjar med att testa laktosfritt i några veckor för att se om han inte tål laktos. Jag har sökt en del om laktosintolerans på olika sidor på nätet och antingen är det en ärftlig permanent form eller en förvärvad form. Är det en förvärvad form så läker tarmslemhinnan om Noah får rätt kost och laktosreducerad kost. Varken jag eller Lovisa är laktosintoleranta så är Noah laktosintolerant så är det troligtvis en förvärvavad form. Vi får testa och se.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kolla gärna www.vitadix.com
Test finns att köpa.
Hälsn. / Kompis

Sandra sa...

Hoppas att det löser sig med magen och att ni hittar problemet!

Daniel Lyckman sa...

Ska kolla upp det. Tack för tipset!