tisdag 27 april 2010

Det går bara runt, runt!

Sjukdomarna går bara runt, runt hela tiden. I natt vaknade Noah av att han var orolig i magen och bajsade löst. Sedan somnade han om och vaknade på morgonkvisten igen med att han kräktes. Puh, vad det luktade! Han har varit hängig under dagen och det mesta har kommit bakvägen. Häromdagen var dte Aylin som var sjuk och veckorna innan var de sjuka om vartannat.

Jag undrar hur det ska gå med Noah i sommar med alla småkryp som vaknar. Idag fick han syn på en humla och la upp ett gallskrik. Den, den, den, sa han pekade på humlan under tiden han grät. Lite senare hade jag fått en pytteliten spindel på handen och visade Noah och Aylin. Noah tyckte det var kusligt med spindeln och när spindeln sedan blåste på honom höll han på att få spelet. Jag lyckades få tag i spindeln och visade honom den så att han kunde bli lugn igen. Myror däremot klarar han rätt bra, men han går inte för nära dem. Det var en jobbig dag för Noah idag, både magsjuka och småkryp! Men jag fick mig några bra skratt i dag i alla fall! Noah, han sa att han saknade Dedde!

I dag var det lek och plask eller förberedande simskola som det också heter, inne på Äventyrsbadet för Aylin. Hon tycker det är jättekul! Idag fortsatte de att träna på att flyta och att vara under vattenytan med huvudet. Hon är duktig och njuter av att få träna i bassängen och det är roligt att se henne i bassängen.
Det är mycket bajsprat för Noah nu. Pappabajs och mammabajs är det som gäller för tillfället och sedan ett stort flin! Han säger bajs så roligt att jag inte kan låta bli att retas med honom så att han säger det några gånger till. :)

Varje gång vi är hos mormor och morfar så tjatar Noah på sitt sätt om morfars traktor. I helgen var det precis likadant! Den här gången körde morfar fram sin traktor och då började han storgråta när Lovisa skulle sätta in honom i traktorn. Men hon gav sig inte. Lovisa placerade honom bredvid morfar i traktorn och Noah fortsatte att gråta tills han började köra iväg. Då blev han stilla och tyckte det var lite roligt, men han var ändå på sin vakt. Sedan blev han arg när mormor skulle lyfta ur honom. Jag tror inte morfar behöver ställa in traktorn efter varje gång vi varit där för det kommer nog bli en standardaktivitet när vi är på besök.

Inga kommentarer: