söndag 4 april 2010

En flitig liten rackare!

Påsk, påsk, påsk! Det är rätt mysigt med påsk! Jag gillar den helgen för det är fint pyntat, jag vet att våren har kommit och så får man äta gott! Jag brukar äta god mat i veckorna också, men inte sådant smörgåsbord. Det ska vara sill i massor, ägg, janssons, köttbullar, prinskorvar, omelett, och mycket mer. Till det älskar jag must! Det är den godaste läsken.
Här i Öskögle hade påskharen varit också och lämnat påskägg. Även till mig! Men till mig hade det varit en hälsohare. :( Det var morötter och gurka i mitt påskägg. Det kan ha göra med något jag skojade med Aylin om. För någon vecka sedan sa jag till Aylin att jag pratat med mormor och att hon sagt att allt godis var slut i Virserum så det blir morötter och gurka i påskäggen. Vilken besviken min Aylin fick då! Tyvärr kunde jag inte hålla mig utan sa att jag skojade. Men en liten fågel viskade i mormors öra att jag skojat med hennes barnbarn så därför fick jag morötter och gurka i mitt ägg. Tur att påskharen hade varit inne i huset och fyllt flera skålar med godis så att jag fick lite jag också. Idag ska vi till farmor och farfar och jag antar att påskharen har varit där också. Det är en flitig liten påskhare!

2 kommentarer:

Sandra sa...

:-) akta dig för att skoja med små barn!

Daniel Lyckman sa...

Ja, där fick jag så jag teg!