lördag 17 april 2010

Sjukt värre!

Återigen helg! Jag tycker veckorna går väldigt gjort, det är knappt man ens märker av måndagen. Hela veckan har Noah varit hemma. Kanske därför den har gått fort. I slutet av förra veckan fick han vattkoppor och nu i tisdags kväll fick han öroninflammation. För öroninflammationen får han penicillin och det avskyr han. Jag förstår honom för det smakar vridrigt. Han ska få medicinen 3ggr om dagen i fem dagar och vi får hålla fast honom när vi sprutar in penicillinet, men det hjälper. Det är synd om honom. Nu har han varit pigg i ett par dagar. Då är det fullt fart igen.

Nu är barnens mormor och morfar och Irene på besök. De kom sent i går kväll efter att ha varit och sett "Virus i bataljonen" i Kalmarsalen. Ikväll är min mamma och pappa bjudna på samma teater av Roine och Carina. De ska bo på hotell i Kalmar och göra stan osäker efter teatern.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att Noah är på bättringsvägen. Förstår att ni haft en jobbig vecka.
Hur mår du själv? Har resten av familjen haft vattenkoppor?
Hälsn.
Kompis

Sandra sa...

Hoppas grabben kryar på sig och att övriga familjen klarar sig!

Daniel Lyckman sa...

Ingen annan har haft vattkoppor, men däremot förkylningar. Jag har klarat mig från förkylning (peppar, peppar) och jag ska till läkaren på måndag för att kolla upp vad som är fel i mitt knä.

Sandra sa...

Barnen behöver inte ha ett lika sunt (och ibland tråkigt) liv som jag:-) De kan gotta sig varje dag om de vill!

Daniel Lyckman sa...

Absolut Sandra!