tisdag 17 februari 2009

Skönt med sportlov

Nu har jag och barnen åkt hem till mina föräldrar för att hälsa på dem. Lovisa körde iväg oss för att kunna städa hemma i lugn och ro. Aylin hade först längtat hela förmiddagen på att farmor skulle komma, jag blev bra trött i öronen att höra henne tjata "När kommer farmor?". När sedan farmor kommit så började hon tjata om att vi skulle åka hem till farfar och det fick vi höra hela eftermiddagen. Så det var väldigt efterlängtat när vi väl kom hem till Hultsfred så att hon fick träffa farfar. Det är också en annan situation för Aylin. Snart har hon har inte farfar för sig själv längre, Noah vill ha sin del av honom.
Både Aylin och Noah har varit på strålande humör ikväll. Noah har tyckt om att bli uppassad av både farmor och farfar och Aylin och farfar har lekt "Mamma, pappa och barn" ikväll. Aylin är mamma, farfar är pappa och dockorna är barn. Flera gånger ikväll har jag svarat Aylin när hon ropat pappa, men då har hon menat farfar. Det är inte lätt att veta när de är lek och inte lek. :)
"Huset" har de i farfars omgjorda pannrum. Farfar tycker det är lika roligt som Aylin. Han blir aldrig för gammal för lek. Det var trötta barn som gick och la sig ikväll. Hoppas de sover länge imorgon! Inte för jag tror det, men jag kan alltid hoppas.

Inga kommentarer: