torsdag 19 februari 2009

Ortopeden

I dag har jag varit på ortopedmottagningen i Kalmar. Läkaren kollade i mina tidigare journaler och vi pratade om både mina höfter och knän. Därefter fick jag lägga min på britsen och han drog och kände på höften och knäna. Även att magnetröntgen visade en avrivning på främre korsbandet så var korsbanden stabila menade läkaren. Han försökte hitta andra anledningar till varför jag har ont i mina knän. Han tror att det kan vara någon grad av reumatik eftersom jag har sedan några år tillbaka har problem med höften. Där kan det finnas samband. Därför skickar han en remiss till reumatologavdelningen så att de kan undersöka om jag har en infektion i kroppen som kan vara orsaken. De kan också undersöka om jag har artros min knän. Jag hoppas att kölistan är kort!

Inga kommentarer: