onsdag 18 februari 2009

Eftermiddagen

Efter bullbaket besökte hälsade vi på min mormor. Mormor hade en ny frisyr för dagen, den gick inte av för hackor. Hon hade satt i kammen i håret på ena sidan och dragit håret åt andra sidan. Mormor har en ny fåtölj inne i tv-rummet och den är jätteskön att sitta i eller ligga om man vill. Vi fikade på de nybakade bullarna och drack gott kaffe. Det var kul att träffa mormor, jag har inte träffat henne sedan jul. När Noah blev för trött åkte vi hemåt, han somnade direkt i bilen.
Det blev ingen skridsko som jag skrev tidigare utan det blev pulkaåkning istället. Aylin ville hellre göra det. Vi åkte några gånger och sista gången skvätte det upp snö i ansiktet. Aylin frös då i ansiktet eftersom det var kallt ute och hon ville gå hem. Vi gick hem förbi skridskobanan och jag frågade henne ännu en gång om hon ville åka skridskor. Men det ville hon inte.

Idag ringde de från ortopeden i Kalmar och sa att de fått in min remiss från läkaren på vårdcentralen. Sköterskan berättade att de hade en ledig tid imorgon kl.11:00 och frågade om jag ville ha den. Självklart tog jag den tiden för jag har fått för mig att det kan vara svårt att få tid på ortopeden i Kalmar. Det blir till att åka fram och tillbaka till Kalmar från Hultsfred.

Lovisa ringde också i förmiddags och var lite sur på mig (med all rätt). Jag hade lyckats få med mig båda bilnycklarna till Hultsfred och hon har bilen kvar i Hagby. Dålig kombination! Jag fick posta bilnycklarna till henne. Förlåt Lovisa!

Kl. 16:30 kom farfar hem från jobbet och Aylin blev överlycklig! Nu blev det fullt fart under några timmar innan farfar skulle åka iväg och spela boule. I morgon ska vi åka och bada på eftermiddagen när jag kommit hem från Kalmar. Det ska bli kul!

Inga kommentarer: