söndag 1 februari 2009

Morden i Åmsele

I år är det 20 år sedan det, men jag kommer ihåg hur hemsk jag tyckte det var. Jag läste mycket om trippelmorden och tyckte Juha var en mycket otäck person. Jag anser att man i mycket ska få en andra chans, men i detta fall vet jag inte. Ska man få komma ut ur fängelset när man har begått sådana hemskheter?! Varför ska han få leva som en vanlig människa utanför fängelset när de tre människorna som han berövade liven på inte får det?! Jag är absolut inte för dödsstraff, men ett livstidsstraff måste vara att man sitter i fängelset resten av sitt liv anser jag. Hur många länder kallar det hårdaste straffet för livstid, men menar 25år och att de dömda sedan kan komma ut efter 2/3 av tiden! Jag vet inte, men jag tror inte det är många länder.

Inga kommentarer: