torsdag 13 januari 2011

Vi fick oss ett gott skratt!

I eftermiddag var vi och handlade inne i Kalmar. Lovisa skulle in och handla en lampa på IKEA till Noahs rum. Då passade vi andra på att äta korv och sedan köpte vi glass när Lovisa kom. Det tog lång tid för Noah att äta sin glass och efter en stund ville han byta sin glass med Aylin. De byter glass och byter tillbaka igen och gör så en sista gång då Aylin nästan ätit upp sin strut, Noah har halva kvar. Noah äter upp den lilla biten Aylin hade kvar varpå han vill ha tillbaks sin glass av Aylin. Lovisa säger att hon får ge glassen till Noah eftersom han inte förstår att han gett bort sin glass för gott. Aylin ger glassen till Noah, börjar gråta och vänder sig med ryggen mot oss.
Då säger Lovisa:
- Noah, du kan väl ge Aylin en slick (väldigt puckat ordval enligt Lovisa själv), varpå han går fram till Aylin och slickar henne på ryggen :)

Jag bröt ihop och kunde inte sluta skratta! :)) Jag börjar fortfarande skratta när jag tänker på det. Jag skulle velat höra vad Noah tänkte i den stunden.
"Jaha, mamma vill att jag slickar Aylin. Ok! Då gör jag väl det!"

2 kommentarer:

Marielle sa...

Underbart!! :D

Markus sa...

Klockrent!!! Hahahaa!!!