söndag 30 januari 2011

Oväntat besök!

I går morse fick vi ett oväntat besök. Men jag tror inte att kaffe hade varit speciellt uppskattat av vår gäst. Den tycker bättre om skinka. Det var en mink som rymt från minkfarmen en kilometer bort från oss. Minken var väldigt söt och jag skulle kunna tagit in den till oss om den inte luktat så illa. Det är en speciell doft från minkar och dessutom tror jag inte att vår hund Enya hade uppskattat den nya gästen. Enya var mycket nyfiken på minken, men minken var så rädd och höll sig gömd under altanen, så Enya fick aldrig chansen att kolla in vår nya gäst.
Jag åkte bort till minkfarmen och hämtade en person som jobbar där. Han placerade en bur vid vår altan, men la inte dit något bete! Inte ens en mink är så dum att den går in i en tom bur och låter sig låsas in. Vi la en skinkbit längst in i buren och när vi kollade till buren efter någon timme så satt minken där inlåst. Personen från minkfarmen skulle komma och hämta buren i morse och när jag steg upp kl. 8.00 så var buren bort. Morgonpigga arbetare!
Jag tror jag ska köpa hem lite mer skinka ifall det dyker upp fler gäster! :)



2 kommentarer:

Markus sa...

Var det en praktikant som satte ut buren eller? Smart kille...

Daniel Lyckman sa...

:) Det måste det ha varit! Kunde endast några engelska ord också och inga svenska.